';

Cherish Menzo (Nyderlandai, Belgija) – JEZEBEL

Bilietai

 

Trukmė: 55 min.

Tai šokio spektaklis, kurį įkvėpė „videoklipų merginos“ (angl. „video vixens“), dažnai sutinkamos hiphopo vaizdo klipuose XX a. 10-ojo dešimtmečio pabaigoje ir XXI a. pirmojo dešimtmečio pradžioje.

Žiniasklaidoje, ypač muzikiniuose videoklipuose, neretai moteris buvo vaizduojama kaip perdėtai seksualizuota. Hiphopo videoklipuose pasikartojantys vaizdai sustiprino stereotipus, ypač susijusius su juodaodėmis, tamsiaodėmis, spalvotomis moterimis. Videoklipų merginos dažnai vadinamos XX a. 10-ojo dešimtmečio pabaigos ir XXI a. pirmojo dešimtmečio pradžios Jezabelėmis” (tai aliuzija į Biblijos personažą, anglų kalboje sinomimiškai vartojamą apibūdinti amoraliai, pasileidusiai moteriai).

Dar prieš „Youtube“ erą, kai MTV vis dar buvo muzikos kanalas, videoklipuose šios merginos atliko bene pagrindinį vaidmenį. Nepaisant vulgarokų dainų tekstų (dažniausiai parašytų vyrų) ir jausmingos, gundančios bei vos prisidengusios moters išvaizdos, jos vaidmuo turėjo didelę įtaką šių klipų estetikai, taip pat ir atlikėjo (vyro) populiarumui.

„JEZEBEL“ atsisako būti apibrėžiama kitų. Ji keliauja po hiphopo kultūrą, ieškodama būdų, kaip susigrąžinti savo įvaizdį. Ar „JEZEBEL“ gali sugriauti prieštaringą stereotipą, siejamą su juodaodžių „hiphopo paukštytėmis“? Kaip ši mergina iš naujo apibūdina save šiandien?

„Iš pradžių tai buvo skuba, asmeninis poreikis sukurti kažką kitokio, suteikti sau galimybę pasiūlyti savo kūno reprezentaciją, kuri atskleistų ir mane pačią, taip išvengiant man primestų stereotipų. 

Užaugau su MTV, todėl mano įžvalgos apie moterų reprezentaciją yra labiau susijusios su šia sritimi. Be to, supratau, kad man nepatinka hiperseksualizuotas juodaodžių moterų kūnų vaizdavimas vizualinėje kultūroje ir žiniasklaidoje. Tokio apibendrinimo kaip „juodaodė moteris“ neturėtų būti, nes yra daugybė būdų būti ir tapti

Mano troškimas išsivaduoti iš numanomų kategorijų – „ji juk šoks mums hiphopą, ar ne?!“ – paskatino mane išsiugdyti pasipriešinimo formas ir būti draskomai labai prieštaringo vidinio dialogo. Su „JEZEBEL“ reikėjo suteikti sau erdvės, kurioje galėčiau būti laisva, ieškoti ir priimti kūrybos procese atsirandančius judesius, kuriuos ketinau atlikti.“Cheriz Menzo. 

Cherish Menzo (g. 1988, Nyderlanduose) – Amsterdame ir Briuselyje gyvenanti scenos menininkė ir choreografė. Savo kūryboje ji domisi kūno transformacija scenoje ir įvairių fizinių įvaizdžių „įkūnijimu“. Iš pirmo žvilgsnio vaizdiniai atrodo atpažįstami, tačiau išryškindama jų sudėtingumą ir prieštaringumą, Cherish kvestionuoja tariamą normą ir kuria visatas, kuriose pagrindinę vietą užima juodas kūnas. Ji laviruoja tarp XX a. 10-ojo dešimtmečio ir XXI a. 1-ojo hiphopo nostalgijos, industrinio hiphopo, repo tekstų, mokslinės fantastikos, mangos ir spekuliatyvios ateities.  Naudodama šiuos elementus kaip įrankius, ji suteikia formą ir materializuoja – keistoms, paslaptingoms formoms ir tikrovei.

Koncepcija, choreografija ir spektaklis: Cherish Menzo koprodukcija su „Frascati Producties“ 

Šviesos ir technikos koordinavimas: Niels Runderkamp

Muzika: Michael Nunes

Vaizdo įrašas: Andrea Casetti

Kostiumai: Daniel Smedeman

Scenarijus: Renée Copraij

Išorės konsultantai: Berthe Spoelstra, Christian Yav ir Nicole Geertruida

Vokalo trenerė: Shari Kok-Sey-Tjong

Kampanijos įvaizdis: Tatchatrin Choeychom

Koprodukcija: Frascati Productions

Produkcijos vadyba: Bibi Scholten van Aschat 

Sklaida ir gastrolių vadyba: GRIP ir Frascati producties

Parama: Amsterdam Fonds voor de Kunst

Padėka: Benjamin Kahn ir Centre Chorégraphique Le Château

Premjera: 2019 m. lapkričio 5 d. Frascati (Amsterdamas, Nyderlandai) 

Spektaklis yra „Amsterdam Fringe“ apdovanojimo ir tarptautinės stipendijos laimėtojas (2019 m.)

Nuotraukų autoriai: Tatchatrin Choeychom, Annelies Verhelst, Bas De Brouwer, Yaqine Hamzaoui.

Data

Geg 08 2024

Laikas

21:00 - 21:55

Vieta

Menų spaustuvė, Juodoji salė
Vilnius

Vieta 2

Juodoji salė
NEW BALTIC DANCE

Organizuoja

NEW BALTIC DANCE