';
Lietuvos menas sukurs sniego gniūžtės efektą Prancūzijos scenose keleriems metams į priekį

Gegužės 2-5 dienomis Lietuvoje vyksta pirmoji Lietuvoje scenos meno platforma, skirta pasiruošti 2024 metų Lietuvos kultūros sezonui Prancūzijoje. Nevyriausybinės scenos meno organizacijos: „Lietuvos šokio informacijos centras“, „Teatro informacijos centras“ ir „Operomanija“ ir Lietuvos kultūros institutas kartu su Prancūzų institutu bei Nacionalinis meno sklaidos biuras (Onda) apjungė profesines žinias ir komandas bei parengė platformos programą. Joje – šokio, teatro, tarpdiciplininių menų, šiuolaikinės operos kūrėjų iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Alytaus ir kitų Lietuvos miestų, darbai, bei neformalūs kontaktų užmezgimo renginiai. Platforma sulaukė didelio scenos meno organizacijų bei festivalių atstovų iš Prancūzijos ir visos Europos, dėmesio. 50 scenos meno sričių lyderių, susirinkusių į platformą, taip pat apsilankys tuo metu vykstančio šiuolaikinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ Ukrainos šokio programoje.

Lietuvos scenos menų platforma, D. Ališausko nuotr.

„Vienas svarbiausių sėkmės faktorių, sudarinėjant Lietuvos sezono Prancūzijoje programą, yra Prancūzijos prodiuserių, kuratorių ir institucijų susidomėjimas. Lietuvos kultūros ir meno scena ekspertams labai įdomi, todėl jie tikisi išnaudoti būsimą sezoną netikėtoms kūrybinėms pažintims. Šiemet į Lietuvą skėtinių kūrybinių organizacijų ir Lietuvos kultūros instituto kvietimu atvyksta tiek pavieniai profesionalai, tiek nemažos sektorinės grupės. Šių vizitų tikslas siekia ir už sezono kalendoriaus ribų – juk visų puikių Lietuvos kūrėjų ir jų rezultatų per tris mėnesius niekaip neišeksportuosime į Prancūziją”, – kalba dr. Virginija Vitkienė, komisarė, Lietuvos sezono Pranzūzijoje 2024 programos sudarytoja.

Lietuvos scenos menų platforma, D. Ališausko nuotr.

Pasak V. Vitkienės, čia atvykstantys kuratoriai, festivalių ir bienalių vadovai bei prodiuseriai plečia menininkų ir institucijų tinklą apie gyvybingą šiuolaikinio meno erdvę Lietuvoje. Pavyzdžiui, Prancūzijoje puikiai įvertintas ir per du mėnesius pilnai išparduotas pirmas Lietuvos rašytojos K. Sabaliauskaitės romano leidimas suteikia drąsos kitoms leidykloms leisti dar 8 lietuvių autorių romanus. „Esame tikri, kad vienas ar keli sezone garsiai suskambėję performansai, spektakliai, scenos meno kūriniai, sukurs sniego gniūžtės efektą Prancūzijos scenose keleriems metams į priekį. Į premjerinę tinklaveikos platformą Lietuvoje atvyksta apie 30 prodiuserių iš Prancūzijos ir virš 20 iš Italijos, Suomijos, Izraelio, Šveicarijos, Norvegijos bei Vokietijos – stebėsime kaip jie tarpusavyje konkuruos dėl mūsų scenos menų programos“.

Lietuvos scenos menų platforma, D. Ališausko nuotr.

„Nepaprastai geras „planuotas sutapimas“, kad ši premjerinė platforma vyksta festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ metu. Nedvejodami suteikėme savo programą ir renginių vietas kaip erdvę šiam tinklaveikos susitikimui, Lietuvos nacionalinis dramos teatras neatlygintinai pasiūlė patalpas ir techninę įrangą pristatymų sesijoms, kiti partneriai – kultūros kompleksas „Sodas 2123“ ir Prancūzijos ambasada Lietuvoje prisidėjo savo resursais, jaučiasi sektoriaus susitelkimas, manome, kad užgimsta naujas labai reikalingas tradicinis renginys”, – teigia „Lietuvos šokio informacijos centro“ ir festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ vadovė Gintarė Masteikaitė.

New Baltic Dance