LIEPOS 23, 24 d. 17:00
Nacionalinė dailės galerija

„Workpiece“
Anna – Marija Adomaitytė

Idėja, choreografija ir atlikimas: Anna – Marija Adomaitytė
Muzika ir šviesų dizainas: Gautier Teuscher
Produkcija: Cie A M A
Koprodukcija: Emergentia – temps fort pour la création chorégraphique émergente réalisé par L’Abri, l’ADC – Association pour la danse contemporaine et le TU – Théâtre de l’Usine (Ženeva).
Remėjai: La Ville de Genève, Loterie Romande, Fluxum Foundation Projektas remiamas Réseau Grand Luxe
Kūrybinės rezidencijos: L’Abri – Ženeva, Dansomètre – espace de création chorégraphique (Šveicarija) 

Kūrėjai šiltai dėkoja už bendradarbiavimą greito maisto restoranų darbuotojams, kurie pasidalino savo darbo patirtimi.

Trukmė: 35-40 min.

„workpiece“ – autoritarinį režimą prisimenančio kūno ir „McDonaldo“ darbuotojo portretai. Kaip standartizuojami kūno gestai ir kada paveiktas nuovargio kūnas pradeda priešintis produktyvumui? „workpiece“ remiasi greito maisto restoranų darbuotojų patirtimis ir į darbą bando žvelgti kaip į kūną nusavinančią, neišvengiamą praktiką.

„Man patinka mano žalia uniforma, jos apykaklė ir sagutės užsegtos iki kaklo. Ją vilkėdama jaučiuosi, kad tai ne aš esu čia. Šioje erdvėje nesenstama ir nesusergama. Čia kvepia Alpių žolelėm. Čia tokios gražios šaldytų produktų pastelinės spalvos: žalsvos salotos, rausva mėsytė, gelsvi sezamo sėklų taškiukai. Trūksta kartais tik dangaus mėlynumo. Ji eina į darbą lėtai. Ledų laikiklis atrodo kaip dvi metalinės lytinės lūpos. Mano dešinė ranka ilgesnė už kairiąją. Aš moku visas paskirtis šluosčių: žalsva vyrų WC, balta moterų WC, melsva darbuotojų WC. Autentiškos vaivorykštės valymo šluostėse. Aliejaus dubenėliuose, juose plaukioja mano laikas. Jis praeina pro mane ir sako „šypsokis“, o aš galvoju, ar jo vaikai laimingi? Aš susirišu kasytę. Ketvirtą ryto serviso lempa švyti. Atrodo taip, kad joje susitelkusi kosminė energija. Tualetuose jie verkia ir masturbuojasi. „Ar tiki magija?“ Mama atvažiavo jos aplankyti. Kai ji nešiojo happy meal‘us, mama jos laukė autobusų stotelėje. Į batus prilenda užmiršti gabaliukai. Garsas keistas, bet minkšta vaikščioti. Auksinės arkos išsiuvinėtos ant užpakalio.  Pamatai kitų gyvenimus kaip per autobuso langelį. Mano kolegę slapčia fotografuoja. Filet-o-flesh, voluntary servitude, TikTok su mcd’s džinsais, vaistai nuo lengvos formos nemigos. Nugaros skausmas – mano dinozauras, toks senas, kad kartais užmirštu jį pašerti. Birželio mėnesio darbuotoja šypsosi iš nuotraukos, tarp jos ir manęs – pigių kvepalų debesėlis. Begalės ateičių prabėga. Darbas nusavina mano kūną, meilė stipresnė už neapykantą. Čia kvepia Alpių žolelėm. Ji eina į darbą lėtai.“


Anna-Marija Adomaitytė – choreografė ir šokėja, baigusi šiuolaikinio šokio bakalaurą La Manufacture scenos menų universitete Šveicarijoje. Šiuo metu Anna-Marija gyvena Ženevoje ir bendradarbiauja su L’Abri – Genève menine struktūra, kurioje ji nagrinėja įvairias socialinio smurto formas ir kaip kūnas į jas reaguoja. Jos pirmasis spektaklis, workpiece, bus pristatytas festivaliuose Lietuvoje, Šveicarijoje ir Prancūzijoje. PAS DE DEUX – naujasis Annos-Marijos darbas apie dviejų kūnų maištą prieš juos jungiančią heteronormatyvią meilę. PAS DE DEUX dalyvaus La Bâtie – Festival de Genève prestižinio scenos menų festivalio programoje. Greta choreografinės veiklos, Anna-Marija tęsia vizualiųjų menų magistrantūros studijas ECAL ((École cantonal d’art de Lausanne) universitete.