';

Clara Furey (Kanada) „Kai net“

Gegužės 05 d. pasirodymai vyks 14:00 ir 17:00 val.

Įėjimas su MO muziejaus bilietu

 

Meno vadovė ir atlikėja: Clara Furey

Kompozitorius ir muzikantas: Tomas Furey

Apšvietimo koncepcija: Alexandre Pilon-Guay

Konsultantė dramaturgijos klausimais: Nathalie Claude

Techninis režisierius kūrimo metu: Samuel Thériault

Techninė režisierė gastrolių metu: Karine Gauthier

Video ir foto instaliacija: Kaveh Nabatian

Sklaida: A Propic | Line Rousseau & Marion Gauvent

Prodiuserė: Clara Furey

Vykdomasis prodiuseris: Parbleux

Partneriai ir kūrybinė parama: Parbleux (Monrealis, Kanada), Musée D’art Contemporain De Montréal (Kanada), Marie-Odette Charbonneau, Serge Goldszal, Jane Hope, Charles Lapointe, Diane Lanctot, Odile Mc Donald, Nathalie Rykiel, Danse À La Carte (Monrealis, Kanada), Csc Centro Per La Scena Contem-Poranea / Comune Di Bassano Del Grappa (Italija), Espace Marie Chouinard (Monrealis, Kanada)

Koprodiuseriai: Musée D’art Contemporain De Montréal

Šio darbo sukūrimas buvo įmanomas dėl finansinės Kanados menų tarybos paramos.

Spektaklio premjera pristatyta Leonardui Cohenui pagerbti skirtoje parodoje „A Crack In Everything“, vykusioje Musée d’Art Contemporain de Montréal (MAC), 2017 m. sausį.

Trukmė: 90 min.

.

O deceiver.

O deceptive.

Turn your eyes.

Incline your.

To the one who.

Rotten as.

Who does not.

Who never will.

But now your.

And your.

And these arms.

Which is lawless.

Which is blind.

If you come.

If you find.

Then I.

Like all.

Like every.

If only.

If when.

Even though.

Even if.

Not for.

Not for.

But only.

But every.

If I could.

When the.

Then I.

Even if.

Even when.

I would.

Leonardas Cohenas, Niujorkas, 1982 m.

„Kai net“ – tai serija pasirodymų, kuriems choreografiją sukūrė, ir kuriuos atlieka Clara Furey. Juos užsakė Monrealio šiuolaikinio meno muziejus, o įkvėpė eilėraštis tuo pačiu pavadinimu. Menininkė kuria egzistencinę atminties, laiko tėkmės ir mirties refleksiją. Šios temos dažnai sutinkamos ir L. Coheno darbuose.

Savo darbe, tarp choreografijos ir poezijos, Clara Furey pradeda atvirą dialogą su judesiu, plastikos menu ir garso dizainu, kurį sukūrė Tomas Furey.

Pirmiausia ji pasirodė šalia Marc‘o Quinn‘o skulptūros „Coaxial Plank Density“ Monrealyje, o tada Vienoje įsikūrusiame MUMOK muziejuje, greta Heimard Bäcker darbo „Fundstück“.

„Kai net“ sukurtas taip, kad galėtų veikti ir kaip meno paroda, kurią galima lankyti, ir kaip demonstruojamas meno kūrinys. Jame tvyro intymi atmosfera, ir kūrinys išlieka artimas žiūrovui, kuris, atėjęs jį pamatyti, gali laisvai judėti aplinkui. Minimalistiškoje pasirodymo erdvėje, Clara Furey panardina mus į meditatyvią judesio dimensiją. Pakviesdama aplink esančius susirinkti aplink gyv(ibing)ą kūną ir negyv(ibing)ą kūną, kuriame įsikūnija skirtingi gedulo ir irimo niuansai, atlikėja kvestionuoja egzistencinę tuštumą ritualiniame šokyje, kuriame atsiskleidžia tamprūs ryšiai tarp gyvenimo ir mirties.

Erdvė tampa galimybių perdavimo vieta, sutelkianti visas komunikacijos formas kad galėtume egzistuoti kartu. Naudojantis L. Coheno eilėraščiu kaip muzikiniu garso takeliu, Claros Furey judesiai pasklinda po erdvę ir kviečia mus pasidalinti abstrakčia istorija, kuri skatina atidžiai klausytis savo jausmų ir pažadinti itin jautrias savo jusles. Atverdamas vaizduotės erdves, garso dizaineris Tomas Furey leidžia mums panirti į introspekciją.

Pasitelkusi jautrią choreografiją, Clara Furey tyrinėja mirusiųjų, gyvųjų, prisilietimo atminties ir jo nebuvimo sensualumą, taip prieš mūsų laikinus kūnus pastatydama veidrodį, ir atskleisdama skirtingas irimo, kūno ir kalbos inkarnacijas ir suvokimą. Pro ją plaukia skirtingos tapatybės, apsistoja joje bei aplanko ją tarp įtampos ir atsipalaidavimo. Žemiškas menininkės kūnas kaip indas sujungia šias matomas ar nematomas choreografijas, poezijos šmėstelėjimus ir garso peizažus. Taip Claros Furey darbai nubloškia mus į mūsų neišvengiamą žmogišką būseną, į mūsų santykius su egzistencija ir išnykimu.

Pabaigusi muzikos studijas Paryžiaus konservatorijoje, Clara Furey savo karjerą pradėjo kaip dainininkė ir dainų atlikėja.

Vėliau ji mokėsi šokėjos amato École de danse contemporaine de Montréal, ir dirbo kartu su tokiais choreografais kaip George Stamos, Damien Jalet, ir Benoît Lachambre. Menininkė įpratusi prie bendradarbiavimo („Untied Tales“ su Peter Jasko, pristatytame Venecijos bienalėje 2016 m., „Ciguë“ su Éric Arnal Burtschy). Kaip meno vadovė, C. Furey savo pirmąjį solo darbą –  „Kosminę meilę“ – sukūrė 2017 m. Tai kolektyvinis kūrinys su minimaliu kiekių gestų, tiriančiu erdves ir tai, kas nematoma sąveikaujant kūnui, dainai ir erdvei.

Kaip choreografė ir atlikėja Furey domisi besikeičiančiais kodais įvairiose meno formose, ir kaip tai vyksta tarpdisciplininio dialogo metu. 2017 m. ji 90 kartų atliko „When Even“ šalia Marc‘o Quinn‘o skulptūros. Renginys buvo Leonard‘o Cohen‘o parodos Musée d’art contemporain de Montréal dalis. Ji sukūrė choreografiją „Rather a Ditch“ (2019), solo performansui, kurį parašė Céline Bonnier, ir kurio centre – kūnų pralaidumas, ir kuris buvo sukurtas kaip atsakas Steve‘o Reich‘o albumui „Different Trains“.

Su savo darbais ji apkeliavo įvairius festivalius, įskaitant Venecijos bienalę, „Les Rencontres Chorégraphiques“ Paryžiuje, „Festival TransAmériques“ Monrealyje, „ImPulsTanz“ Vienoje.

Performansas „Mix“ pristatytas Niujorke ir tokiose įvairiose šalyse kaip Lietuva, Čekija, Slovakija, Ispanija, Nyderlandai, Belgija, Azerbaidžanas ir Bulgarija.

Data

Geg 05 2022
Pasibaigęs!

Laikas

14:00 - 18:30

Vieta

MO muziejus
NEW BALTIC DANCE

Organizuoja

NEW BALTIC DANCE