Choreografija ir idėja: Máté Mászáros
Kūrėjai-atlikėjai: Jenna Jalonen, Máté Mészáros, Zsófia Tamara Vadas
Muzika: Áron Porteleki
Konsultantas: Tamás Bakó
Prodiuseris: SÍN menų centras
Premjera: 2019 m.
Trukmė: 60 min.

Projektas įgyvendintas pagal Nacionalinio kultūros fondo Zoltán Imre programą.

Choreografija atrinkta „Aerowaves 2020 Spring Forward“ šokio festivaliui.

Kartu su muzikantu, trys šokėjai iš labai skirtingų sričių (vienas šokėjas – mokęsis klasikinėje baleto mokykloje, kitas – liaudies šokių, o trečias – lavinęs šiuolaikinio šokio technikas) kerta vienas kito asmenines erdves taip dažnai, kad stebėtojas / žiūrovas gali net nespėti viso to vertinti ir interpretuoti.
Dėl plastikos, žemiško materialumo ir kūnų šis šokis gali būti matomas ir kaip vaizduojamųjų menų dalis.

Šis pasirodymas – tai trims šokėjams ir muzikantui skirta choreografija, atliekama stogą turinčiose atvirose erdvėse, t. y. parodų salėse, vestibiuliuose, viešose erdvėse. Auditorija seka atlikėjus po pasirodymo vietą savo pasirinktu atstumu. Kiekvieną kartą pasirodymas pritaikomas konkrečiai vietai ir erdvei.

Spektaklyje „Atstumo mechanika“ akcentuojamas statiškų ir judančių kūnų išdėstymas erdvėje, derančių ir nederančių sistemų, prigrūstų į šią erdvę, ir atstumų tarp kūnų tyrinėjimas. Kad atskleistų šią problematiką, choreografas ieško tinkamo gesto, abstrakcijos išraiškos fiziniame kūne.

Máté Mészáros 1999 m. baigė Vengrijos šokio akademiją. Po trejų metų „Szeged“ šiuolaikinio baleto trupėje, jis dirbo kitose įvairiose Europos trupėse („CarteBlanche“ – Norvegijoje, „Lanonima Imperial“ – Ispanijoje, „Ultima Vez“ – Belgijoje). Savo kūrybiniame kelyje jis yra dirbęs su tokiais savo srities
profesionalais kaip Ohadas Naharinas, Sharon Eyal, Amanda Miller, Myriam Naisy ir Wimas Vandekeybusas.

Po ilgos tarptautinės šokėjo karjeros, 2015 m. Máté sugrįžo į Vengriją. Jo paties projektai įgyvendinami bendradarbiaujant su SÍN menų centru („Hinoki“ (2014), „United Space of Ambivalence“ (2018), „Atstumo mechanika“ (2019). Jis taip pat kuria choreografiją įvairioms vengrų trupėms, veda seminarus visame pasaulyje. Jo darbai pristatyti „ImPuls Tanz Festival“ Vienoje, „Next Festival“ Kortreike, „New Dance Festival“ Pekine, „Summer Intensive Festival“, „at.tension Festival“, „Gdanski Festiwal Tanca“, „Győr International Dance Festival“, „Trafó House of Contemporary Arts“ Budapešte.

Atsiliepimai:

„Šiame kūrinyje pristatomos įvairios kūnų susidūrimų variacijos erdvėje, stimuliuojančios laisvą interpretaciją. Epizodiški įvykiai, įkvėpti socialinių ir asmeninių kontekstų, atskleidžia emocines, moralines ar intelektualines situacijas. Mészáros choreografijoje betarpiškas, apčiuopiamas buvimas
kartu ir artumas „sutinka“ pakilesnę, iškilmingesnę dimensiją, papildytą politiniais tonais, kurių tikslas – rasti atsakymą į klausimą, kaip toli gali nusitęsti šokio ribos, koks potencialas slypi po konkrečia, nedaug tirta (infra)struktūra, ir kokios tos begalinės eksperimentavimo dimensijos laukia būti išpildomos atviroje erdvėje?“ (Dorottya Albert, szinhaz.net)